Stage Online Politiek

Stage Online Politiek

INTERNSHIP · DEN HAAG

Stage bij het Online team

Ben je student? Studeer je politicologie, bestuurskunde, geschiedenis of een andere toffe studie? Wil jij in het hart van de politiek werken? En ben je vanaf januari 2019 beschikbaar? Wij zoeken jou!

Het online team zorgt ervoor dat (honderd)duizenden mensen ons online weten te vinden. Via alle gangbare sociale media gaan we in gesprek over alle onderwerpen die voor hen en ons belangrijk zijn.

Wij vinden het heel belangrijk dat een politieke partij bereikbaar is voor mensen. Dat hoort bij onze taak als volksvertegenwoordigers, maar daarnaast vinden we het ook gewoon heel leuk om te praten over politiek en over Nederland. We maken heel veel plaatjes, filmpjes en animaties om te laten zien wat wij vinden en om daarover een gesprek te voeren met honderdduizenden Nederlanders. Daar kan jij aan bijdragen!

Wat vragen wij van jou?

• Je bent student aan een voor deze stage relevante opleiding op HBO of WO
  • Je kunt zelfstandig werken, hebt veel energie en stelt de juiste prioriteiten. Ook onder werkdruk werk je accuraat.
  • Dat werkplanning en -tijden kunnen wijzigen is voor jou geen probleem.
  • Je communicatieve vaardigheden zijn goed: je redeneert helder en overtuigend, weet je ideeën goed te verwoorden en beschikt over een vlotte pen.
  • Je bent beschikbaar vanaf januari 2019.

Wat kun jij van ons verwachten?

• Een fulltime stage in hartje Den Haag, je stageperiode is tussen januari 2019 tot en met april/ mei 2019 (overleg is mogelijk)
  • Stagevergoeding
  • Heel veel dingen om te doen en te leren

Wat voor werk ga je doen?

Allereerst help je ons met het bedenken van allerlei plaatjes, filmpjes, verhalen en animaties over onderwerpen die wij belangrijk vinden. Je collega's werken deze uit en zetten ze online. Je zult merken dat heel veel mensen deze dingen zien, op Facebook, Twitter, Instagram of onze website. Die mensen vinden daar ook vaak wat van. Soms maken ze een grap, soms hebben ze een vraag, soms zijn ze het simpelweg niet met ons eens. Het is aan jou om daarover met hun op al die kanalen het gesprek aan te gaan. Een soort politieke webcare.

Daarnaast organiseren we ook bijeenkomsten voor mensen met wie we in contact zijn gekomen, waarbij ze hun mening kunnen geven aan Kamerleden. Jij helpt deze bijeenkomsten organiseren en begeleidt de Kamerleden hier ook bij.

En tot slot ben jij onze politieke oren en ogen op internet. Jij signaleert waar mensen het over hebben. Jij bent waarschijnlijk de eerste die op Twitter ziet dat er iets geks gebeurd is ergens in Nederland. En vervolgens deel je dit met de rest van het team en adviseer je ons hoe we ermee om moeten gaan.

Wat bieden we jou?

Een heel leerzame stage, waarbij je in het midden van politiek Den Haag werkt. Als je niet houdt van hectiek en spanning, dan zit je op de verkeerde plek...

Je doet uitvoerend werk (webcare en bijeenkomsten). En we geven je de kans om analyses te maken van politieke gebeurtenissen, om kansen te signaleren en ook de vrijheid om deze zelf te benutten.

En je komt in een team terecht dat gewoon heel veel plezier heeft, heel veel ideeën heeft en net ietsje anders tegen de politiek aankijkt dan de mannen in pak die je iedere avond op TV ziet.

Een kijkje achter de schermen #instagram

Wat ga je allemaal meemaken?

Tijdens je stage roept Mark Rutte een keer ‘hóóóói!!’ naar je, heb je honderden gesprekken met mensen over politiek en kom je erachter dat Jaap Jansen niet alleen belangrijk is op Twitter. Je hebt direct contact met iedereen die er toe doet: van Kamerleden tot onze kiezers. Op Facebook en Twitter, maar ook in het echt. Je leert de politiek aan het Binnenhof kennen als je broekzak. Een onderzoek of opdracht vanuit je opleiding behoort bij ons tot de mogelijkheden.

Solliciteer door op de knop hieronder te drukken

(En zoals bij alles: hoe sneller je reageert, hoe meer kans je maakt..)