Community Manager

Community Manager/Online Woordvoerder

Full-time · Den Haag

Wat doet de VVD online?

Wij vinden het belangrijk dat een politieke partij met mensen in gesprek gaat. Over politiek, over Nederland, over de grote beslissingen die wij nemen in Den Haag. Wij zien onze sociale media als een geweldige manier om mensen te betrekken bij wat we hier doen. Met video’s, animaties, teksten en foto’s verspreiden we onze ideeën op vvd.nl, Facebook, Twitter, TikTok, Instagram, YouTube, Whatsapp, LinkedIn etc. We beheren daarnaast niet alleen de VVD-kanalen maar ook die van fractievoorzitter Sophie Hermans en premier Mark Rutte. We maken ook campagnes. Natuurlijk als er verkiezingen aankomen, maar ook als die nog ver weg zijn. Aan dit alles kun jij meewerken!

Wat zijn je verantwoordelijkheden?

Je bedenkt samen met contentmakers wat we gaan maken en hoe we de juiste mensen op de juiste kanalen bereiken. Je adviseert Kamerleden en bewindspersonen over hun sociale mediakanalen en hun content. Je beheert de contentkalender en zorgt dat we voortdurend zichtbaar zijn online. Je signaleert wat er in het nieuws en op sociale media gebeurt en zet dat om in ideeën voor content. Je speelt dus een erg belangrijke centrale rol in ons team.

Hoe werkt het Online Team?

Het Online Team heeft een open werkwijze die veel ruimte biedt voor creativiteit. We zijn een jong en professioneel team dat nauw samenwerkt om van goede ideeën prachtige content te maken. We werken keihard door, maar weten elkaar ook te vinden voor een biertje of een potje tafelvoetbal. We gaan voor elkaar door het vuur, maar zeggen elkaar (en onze politici!) ook de waarheid als dat nodig is.

Bekijk hieronder een voorbeeld van wat wij als Online Team maken:

Wat kun je van ons verwachten?

We bieden je een heel bijzondere werkplek in de Tweede Kamer, waar voortdurend politici en journalisten rondlopen en waar altijd iets gebeurt. Je krijgt veel ruimte om je eigen ideeën uit te voeren en je kunt volop werken aan je persoonlijke ontwikkeling. We vinden het niet alleen belangrijk dat je ons helpt te bouwen aan een sterke VVD, maar ook dat jij bij ons nog slimmer en beter wordt dan je nu al bent. En niet onbelangrijk: je ontvangt een prima salaris op basis van je werkervaring.

Op een rijtje:

• Een fulltime baan in de Tweede Kamer in Den Haag.
  • Volop ruimte om jezelf te ontwikkelen.
  • Een allround-opleiding in online communicatie, woordvoering, creativiteit en nog veel meer.
  • Een bijzondere werkplek in het hart van de democratie.
  • Een leuk, jong en professioneel team dat jou graag welkom heet.
  • Een bruto maandsalaris gebaseerd op salarisschalen van Rijksoverheid: schaal 8 of 9 (met kans op doorgroei).
  • MacBook, iPhone en iPad.
  • Reiskostenvergoeding.
  • 24 vakantiedagen plus 8 pairdagen (compensatiedagen voor mogelijk overwerk).
  • Vakantiegeld.
  • Eindejaarsuitkering.
  • Plusloon (jaarlijks bedrag voor werkgerelateerde aankopen zoals een fiets, extra schermen, koptelefoon etc.).
  • Pensioenpremie wordt door de werkgever volledig betaald.
  • Bonus bij een goede eindejaarsbeoordeling.

Wat vragen wij van jou?

• Je hebt ervaring met social-media-campagnes en je 'snapt' sociale media.

• Je bent geïnteresseerd in politiek.
  • Je bent in staat om content(concepten) te ontwikkelen.
  • Je bent goed met taal.
  • Je bent creatief.
  • Je bent een hbo- of wo-opleiding afgerond.
  • Je bent bereid hard te werken, zeker op de momenten dat het spannend (en leuk) wordt.
  • Ervaring met online marketing is mooi meegenomen.

Solliciteren?

Ben je enthousiast, reageer dan voor donderdag 16 december via onderstaande knop. Ook voor vragen kun je hier terecht.