Beleidsmedewerker Immigratie & Asiel / Openbare orde

Beleidsmedewerker Migratie, Asiel & Openbare orde

Full-time · Den Haag

Werken in de Tweede Kamer

De VVD-fractie in de Tweede Kamer zoekt een nieuwe beleidsmedewerker Asiel, Migratie en Openbare Orde. Een baan in het hart van de politiek. Geen dag is hetzelfde en elke dag werk je er met een team van andere beleidsmedewerkers, Kamerleden, voorlichters en persoonlijk medewerkers aan om Nederland nog vrijer, veiliger en welvarender te maken.

Werkzaamheden beleidsmedewerker

Beleidsmedewerkers zijn de onmisbare schakel in een politieke fractie. Je adviseert Kamerleden over complexe beleids- en politieke vraagstukken, denkt mee over de toekomst van Nederland en helpt politieke en beleidsmatige puzzels op te lossen. Jij houdt je specifiek bezig met alles omtrent asiel, migratie en openbare orde.

En wat doe jij dan precies?

Je adviseert de VVD-Kamerleden op het gebied van migratie, asiel en openbare orde. Daarbij ben je sparringpartner, je bouwt een relevant netwerk op, schrijft beleidsnotities en ondersteunt bij debatten. Je draagt bij aan wetgeving en geeft gevraagd en ongevraagd politieke en beleidsmatige adviezen. Uiteraard houd je de actualiteit goed bij, maar je kijkt ook verder dan de waan van de dag en denkt na over de toekomst van Nederland.

Functie-eisen beleidsmedewerker

Je houdt van politiek en je voelt je thuis bij de standpunten van de VVD. Je volgt het nieuws over ‘politiek Den Haag’ al op de voet. Je bent kritisch, analytisch sterk en je denkt in oplossingen. Verder beschik je over politiek gevoel en overtuigingskracht. Je hebt een WO-diploma (master) en al enkele jaren werkervaring in een adviserende (beleids-)functie. Je begrijpt dat planning en werktijden in een dynamische omgeving als de Tweede Kamer voortdurend veranderen. En dat vind je eigenlijk ook wel leuk.

Wat bieden wij jou?

• Je krijgt betaald volgens de schalen van de Rijksoverheid (BBRA schaal 11 of 12).

• Vakantiegeld, 8% van je bruto jaarsalaris.

• Eindejaarsuitkering.

• 24 vakantiedagen plus 8 pairdagen (compensatiedagen voor mogelijk overwerk).

• Plusloon (jaarlijks bedrag voor werkgerelateerde aankopen zoals een fiets, extra schermen, koptelefoon etc.).

• Pensioenpremie wordt door de werkgever volledig betaald.

• Jaarlijkse prestatiegratificatie, gebaseerd op de beoordeling.

• Reiskostenvergoeding.

• iPhone en iPad.

• Wij bieden een baan waarin je kunt meedenken over de toekomst van Nederland. Daarnaast kun je rekenen op veel afwisseling en verantwoordelijkheden, een platte organisatie en leuke collega’s.

Solliciteren

Ben je enthousiast, reageer dan via onderstaande knop. Ook voor vragen kun je hier terecht. We antwoorden alleen op serieuze inzendingen.